keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Kotona Meksikossa ;)

El Angel- patsas

Moikka pitkästä aikaa!! Sori, että ehdin kirjoittelemaan vasta tänä aamuna, kun eilen oltiin koko päivä kaupungilla.

On kyllä paljon kerrottavaa, aloitetaanpa maanantai-aamusta. Heräsin kolmen jälkeen ja lähdettiin joskus viiden maissa. Oltiin jo pikkasen myöhässä aikataulusta heti alkuun, jes! Sitten tuli  pikkunen ongelma, kun yksi matkalaukuista painoi 5kg ylipainoa ja yksi kevyt matkalaukku oli ehtinyt jo mennä. Siinä sitten meni aikas pitkään kun piti yrittää siirtää isosta matkalaukusta pieneen rinkkaan.. No ehdittiin Lontoon lennolle viisi minuuttia ennen portin sulkemisaikaa :) Lontoon kentällä sitten minä katosin kentälle ottamaan kuvia, mutta onneksi Pekka löysi minut juuri kun oli menossa kuuluttamaan minua!

Lontoossa meillä oli 5 tuntia aikaa ennen Mexicon lentoa, ja suunnitelmissa oli, että Pekka ja minä lähdettäisiin kaupungille Lean jäädessä lentokentälle käsimatkatavaroiden kanssa. Eräät suomalaiset kanssamatkustajat ihmettelivät että onko nyt ihan fiksua, viisi tuntia on aika vähän!
  Pekka halusi mennä ensin katsomaan tarkan paikan, mistä lentomme lähti, ennen kuin lähdettäisiin kaupungille. Aika pian tajuttiin kumminkin, että eihän täältä pääse enää pois, joten LONTOO JÄI NÄKEMÄTTÄ!!!! Se oli iiiiso pala purtavaksi. Kentältä ostin kumminkin pienen "lohdutuksen" itselleni, josta kerron lisää myöhemmin ;) Lento Lontoosta Mexico cityyn  meni hyvin, ruoka oli oikeasti aika hyvää!

sushia lounaaksi lentokentällä. Lurps!

venyttely oli tarpeen 11h:n lennolla

harrodsin joulunalle 2012. Jouluunhan on vain puol vuotta

keskellä "pääkadulla " näkyy kultainen patsas, jonka kanssa poseerasin 1. kuvassa

Sitten eiliseen; Oltiin yötä Liisan ja Alfredon luona (vanhoja ystäviä, Liisa on suomalainen) Minulla on täällä oma söpö huone jne. Aamiaiseksi heti papua, riisiä, salsaa ja tortilloita, nam! Sitten mentiin läheiseen ostoskeskukseen, mistä Pekka osti paikallisen sim-kortin, jonka käymme hakemassa tänään.
  Sitten käytiin taideyliopistolla tapaamassa vanhaa tuttua. Lea ja Pekka aikoisivat pitää luennon siellä, sitten kun tulemme tänne uudestaan Oaxacan jälkeen.
  Näimme myös Amparoa (taas vanha ystävä) ja söimme hänen luonaan erittäin runsaan illallisen; alkukeittoa, salaattia, monia eri lisäkkeitä, tortillaa ja kalaa.
chirimiaa ostamassa :)
  Sitten minulle tuli inhottava päänsärky, enkä enää ymmrtänyt yhtään mitään, mitä sanottiin espanjaksi. Olin saanut yliannostuksen kielestä päivää kohti. Illalla turvauduin kaikkiauttavaan särkylääkkeeseen :)

ei Coco Chanel, vaan Coco-koira

ylhäällä oikeanpuoleisessa pilvenpiirtäjässä ikkunanpesijä :)

yesterday´s clothes: jeans H&M, T-shirt Paul Frank, cap H&M, backpack Dakine, necklace present